Jumat, 29 Januari 2016

Agen Bola Terbaik - Australian Open 2016: Johanna Konta Dikalahkan Angelique Kerber

Agen Bola Terbaik - Australian Open 2016: Johanna Konta Dikalahkan Angelique Kerber



Johanna Konta jangka Terbuka Australia yang hebat berakhir dengan kekalahan kepada pilihan ketujuh, Jerman, Angelique Kerber di peringkat separuh akhir.

Konta, wanita British yang pertama selama 33 tahun untuk bermain dalam Grand Slam separuh akhir, turun 7-5 6-2 di Melbourne.
"Saya bermain menentang pemain yang lebih baik hari ini yang memperoleh haknya untuk perlawanan akhir Grand Slam," kata nombor satu Britain.

Pemain berusia 24 tahun itu mengumpul £ 370,000 hadiah wang, manakala kedudukan dia telah menetapkan untuk melompat dari 47 ke dalam 30 teratas.
Kerber, 28, seterusnya menghadapi nombor satu dunia, Serena Williams, yang mengambil masa hanya 64 minit untuk membincangkan pilihan keempat Poland Agnieszka Radwanska 6-0, 6-4.

Amerika, 34, adalah juara bertahan dan mengejar Terbuka Australia dan 22 Grand Slam tajuk yang ketujuh.

Kesilapan Konta mengira dia keluar
Pemandu Britain membuat permulaan saraf dan tidak dapat membendung aliran kesilapan yang disimpan tekanan dari Kerber.
Konta menamatkan perlawanan dengan 36 kesilapan mudah kepada Jerman 11, berjaya dikurangkan menjadi lima kali lebih satu jam dan 22 minit.

Dia kelihatan sedikit setiap yg baru membuat debutnya di peringkat ini kerana dia tergelincir 3-0 ke bawah, dengan Kerber - dua kali Grand Slam ke separuh akhir - tidak perlu berbuat apa-apa tetapi menyimpan bola dalam permainan di peringkat awal.

Ada harapan sebenar untuk Konta apabila dia mendapati beberapa irama dan clawed dia dalam perjalanan pulang untuk memimpin 5-4 pada set pertama, tetapi Kerber berlaku sekali lagi pada 5-5 dan akan kehilangan dua lagi permainan.





Posted by



Tidak ada komentar:

Posting Komentar